Zobacz pozostałe wpisy
Outsourcing procesów biznesowych, na przykładzie sprzątania nieruchomości komercyjnych

Outsourcing procesów biznesowych, na przykładzie sprzątania nieruchomości komercyjnych

10.11.2017

Profesjonalny oznacza zwykle solidny, dobrze zorganizowany, o indywidualnym podejściu do klienta, ukierunkowany na jego potrzeby i ich zaspokajanie. Konieczność podejmowania interakcji pomiędzy partnerami biznesowymi i zmieniający się rynek wymagają innego spojrzenia na gałąź gospodarki, jaką są usługi porządkowe. Coraz większe zainteresowanie ze strony właścicieli budynków komercyjnych współpracą z profesjonalnymi firmami sprzątającymi jest uwarunkowane wzrostem gospodarczym oraz rosnącą świadomością roli, jaką odgrywa czystość w biurze w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.

Wspólna odpowiedzialność za firmę

Wartością dodaną każdej firmy są ludzie. To zespół odpowiedzialny jest za jakość świadczonych usług, za powodzenie firmy i jej postrzeganie wśród klientów. Ocenie podlegają w największym stopniu kompetencje pracowników. To, w jaki sposób realizują powierzone im zadania, jak bardzo wykorzystywany jest ich potencjał oraz jak ich doświadczenie wykorzystywane jest przez osoby decyzyjne w firmie sprzątającej. Istotna jest umiejętność odpowiedniego zarządzania zespołem. Każdy właściciel firmy powinien znać możliwości swoich pracowników i konsekwentnie wspierać ich rozwój, tworząc jak  najlepsze warunki do ich doskonalenia. Przekłada się to na wzrost jakości świadczonych usług.

Relacja jakości i ceny usług

Elementami nieodzownymi w branży sprzątającej są jakość i cena. Obserwując rynek, a także analizując zachowania klientów, kwestia płacenia jak najniższej stawki za sprzątanie pojawia się zawsze. Jednak zmiana postaw klientów instytucjonalnych coraz wyraźniej zaznacza się w wyborze firmy sprzątającej z uwzględnieniem szczególnie jakości świadczonych przez nich usług. Zwraca się uwagę na możliwości stałej współpracy, szeroki zakres obowiązków kadry pracowniczej, profesjonalny sprzęt oraz kompetencje i doświadczenie pracowników. Firmy sprzątające, chcąc zapewnić swoim klientom najwyższą jakość i efektywność sprzątania, decydują się na inwestycje w rozwój pracowników oraz nowoczesny sprzęt sprzątający. Przedsiębiorcy, z którymi współpracują, doskonale znają zależność, jaką jest jakość–cena. Nie powinno zatem budzić wątpliwości, że profesjonalny outsourcing usług sprzątających, spełniający wszystkie wyżej wymienione cechy, jak doświadczona kadra pracownicza, nowoczesny sprzęt i innowacje związane z zarządzaniem i monitorowaniem procesów sprzątania, to wyższy koszt usługi. W zamian jednak otrzymujemy lepszą jakość, mając jednocześnie pewność, że była to dobra inwestycja.

Usługi porządkowo-czystościowe – dążąc do satysfakcji klienta

Wybór odpowiedniej firmy sprzątającej to duża odpowiedzialność ze strony zamawiającego. W obecnych czasach o dobrego pracownika jest bardzo trudno, a sektor usług sprzątających charakteryzuje się dużą rotacją. Znalezienie odpowiedniego członka załogi i utrzymanie go stanowi priorytet dla firmy świadczącej usługi czystościowe.

Dynamicznie zmieniający się sektor usług sprzątających wymusza nieustanną optymalizację procesów zarządzania jakością i ceną. Tutaj bardzo ważne jest, aby nasi biznesowi partnerzy również podążali za tymi zmianami. Chcąc świadczyć usługi na najwyższym poziomie cena, jaką oferujemy, musi być rynkowa. Mamy nadzieję, że spotkamy się z naszymi biznesowymi partnerami w połowie drogi, aby każda ze stron czuła się usatysfakcjonowana – komentuje Sylwester Pacyniak, Dyrektor ds. Rozwoju z DC Premium.

Utrzymanie tej samej ceny usług przez cały czas jest niemożliwe, patrząc na realia rynku. Należy zwrócić uwagę, że sprzątanie biurowca nie polega na wpuszczeniu do środka kilku osób wyposażonych w mopy i wiadra. Jest to proces o wiele bardziej złożony, który zaczyna się już na etapie rekrutacji odpowiedniego pracownika, który motywowany w odpowiedni sposób jest w stanie przynieść zwrot z inwestycji dokonanej przez klienta.

źrudło: dcpremium.pl

SKOMENTUJ
Publikacja komentarzy nastąpi w ciągu 24h od ich przesłania. Treści obraźliwe, nieprawdziwe, niezgodne z etykietą czy polskim prawem będą odrzucane.
KOMENTARZE (0)