Zobacz pozostałe wpisy
Hotelowe gwiazdki to nie tylko wzrost prestiżu, ale i liczby obowiązków – sprawdź jakich

Hotelowe gwiazdki to nie tylko wzrost prestiżu, ale i liczby obowiązków – sprawdź jakich

10.11.2017

Standard hotelu jest wprost proporcjonalny do liczby gwiazdek. System kategoryzacji na świecie jest jednak zróżnicowany i należy traktować go raczej umownie. Zunifikowane wymogi panują głównie w międzynarodowych sieciach hotelowych.

Gwiazdki przyznawane są na podstawie:

-wyposażenia i powierzchni pokoi,

-zewnętrznego zagospodarowania budynku,

-gastronomii,

-instalacji,

-usług podstawowych i dodatkowych.

Warto jednak mieć na uwadze, że choć wyposażenie hoteli oznaczonych jednakową liczbą gwiazdek może się różnić, o tyle czystość i porządek powinny być bezwzględnie respektowane w każdym z przypadków.

Sprzątanie na pięć gwiazdek, czyli kategoryzacja czystości
Duże konsorcja hotelowe nie mogą pozwolić sobie na zaniedbanie obowiązku czystości. Dlatego często wynajmują firmy oferujące profesjonalne sprzątanie. Warszawa, Kraków, Poznań, Gdańsk i inne polskie metropolie powinny zapewniać wysoki poziom usług hotelowych, uwzględniający zarówno lokalne, jak i międzynarodowe kryteria.

Sprzątanie codzienne lub na życzenie gości wchodzi w zakres standardu podstawowego, obowiązującego w każdym obiekcie. Oznacza to, iż niezależnie od ilości gwiazdek, służba pięter powinna codziennie (lub według zaleceń gościa) przeprowadzić kontrolę czystości i wykonać niezbędne czynności porządkowe w każdym pokoju.

Zmiana pościeli i ręczników w hotelach/motelach oznaczonych 4**** i 5***** odbywa się codziennie lub na życzenie gości. Natomiast w obiektach 1*, 2** i 3*** świeża pościel i czyste ręczniki pojawiają się co trzy dni lub wedle życzenia gości.

Usługa prania, prasowania i czyszczenia odzieży gości dostępna jest w hotelach/motelach zaszeregowanych do kategorii trzech, czterech i pięciu gwiazdek.

Jakie dodatkowe usługi może wykonać firma sprzątająca?
Nieobowiązkowy, acz mile widziany w hotelach przypisanych do kategorii 5*****, jest turndown service, czyli wieczorny serwis pokoju wykonywany w godzinach 18.00-22.00. W Polsce usługa jest dostępna głównie w hotelach należących do dużych sieci. Lider segmentu Hotelarstwa w DC System Premium, Magdalena Sawicka zwraca uwagę na wciąż małą wiedzę polskich gości na temat usługi turndown service:

Goście często odmawiają skorzystania z usługi. Jak się jednak później okazuje, nie wynika to z ich niechęci, a z niewiedzy, nie są świadomi, czym właściwie jest turndown service. Przyczyną tego jest zbyt mała ilość hoteli świadczących podobne usługi.

Tymczasem wieczorny serwis pozwala stworzyć wyjątkową, wręcz domową atmosferę i podkreśla renomę jednostki. W ramach usługi pokojówka wykonuje następujące czynności:

-zasłonięcie okien,

-zdjęcie narzuty z łóżka,

-odchylenie górnego fragmentu kołdry,

-zapalenie lampki nocnej,

-postawienie na stoliku nocnym: butelki z wodą, szklanki na serwetce, pilota do telewizora, ew. czekoladki lub owoców,

-położenie w widocznym miejscu menu śniadaniowego,

-ułożenie kapci przy krawędzi łóżka,

-wymiana ręczników,

-sprawdzenie czystości w łazience.

Choć turndown service nie jest wymagany, hotel określający się jako „luksusowy” powinien móc zaproponować swoim gościom tego typu usługę. Profesjonalna firma sprzątająca jest przeszkolona również w aspekcie podwyższonego standardu, zatem sprawne przygotowanie pokoju do komfortowego snu nie będzie odbywało się kosztem zwykłego sprzątania codziennego.

 

źródło: dcpremium.pl

SKOMENTUJ
Publikacja komentarzy nastąpi w ciągu 24h od ich przesłania. Treści obraźliwe, nieprawdziwe, niezgodne z etykietą czy polskim prawem będą odrzucane.
KOMENTARZE (0)