Info: 800 190 911 / cc.info@impel.pl
znajdź w serwisie RSS
Grupa Impel Informacje

Zobacz pozostałe wpisy

SI Customer Day 2015 już za nami!

24 września 2015

10 września 2015 we Wrocławiu odbyła się VI edycja SI Customer Day, skierowanego do Klientów i Partnerów firmy. Dziękujemy za liczny udział, wymianę myśli i cennych doświadczeń.

 

Tegoroczna edycja SI Customer Day po raz pierwszy odbyła się po połączeniu spółek SI-Consulting SA i IMPEL IT Sp. z o.o., dzięki któremu powstała nowa organizacja SI-Consulting Sp. z o.o.  - Nowe SI-Consulting łączy w sobie dotychczasowe kompetencje SAP oraz wieloletnie doświadczenie naszego partnera z zakresu pozostałych usług IT - podkreślił Paweł Wala, wiceprezes SI-Consulting.

 

Tematem przewodnim spotkania było Digitize Your Business ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia sprzedaży. Zaprezentowane zostały m.in. innowacyjne rozwiązania z obszaru SAP Cloud for Customer i hybris oraz aspekty technologiczne, m.in. migracji na SAP HANA i nowe rozwiązania typu workflow (przypomnienia o płatnościach, automatyzacja procesów).



Więcej czy lepiej?

Współczesna sprzedaż jest procesem bardziej skomplikowanym niż kiedykolwiek wcześniej, dlatego też istotna jest perfekcyjna znajomość klientów, ich branży, wyzwań i potrzeb. Tego dotyczyła prezentacja SI-Consulting „Nie bujaj w obłokach, zacznij sprzedawać w chmurze! - innowacyjne możliwości pracy z klientem w C4C”. SAP Cloud for Customer (C4C) to innowacyjny system typu CRM dostępny w chmurze, który wspiera usprawnienie m.in. procesów sprzedaży i obsługi, budowanie przewagi konkurencyjnej i długofalowej relacji z klientem czy elastyczne, wydajne i łatwe korzystanie z systemów klasy CRM.  Dowiedz się więcej >>>

 

W panelu eksperckim „Jak będzie wyglądała sprzedaż za 10 lat”, na zaproszenie SI-Consulting, udział wzięli: Damian Zajkowski - Controlling Director L&R Wolters Kluwer; Arkadiusz R. Cempura - CMO, SerwisPrawa.pl, Tomasz Majcherek - dyrektor ds. Sprzedaży, General Business, SAP Polska oraz Adam Piętera, dyrektor Sprzedaży i Marketingu SI-Consulting.

 

Jak zauważa Arkadiusz R. Cempura, rozwój technologiczny powoduje, że proces sprzedaży ulega ciągłej zmianie. Osoby, które zajmują się sprzedażą otrzymują z roku na rok coraz nowsze narzędzie dające im możliwość monitorowania klientów i konkurencji. Zmiana dotyczy nie tylko firm zajmujących się sprzedażą rozwiązań z obszaru IT, ale każdej innej działalności. Prawie każda firma ma już system CRM (mniej lub bardziej zaawansowany), coraz więcej firm/przedsiębiorstw rozważa stosowanie systemów typu marketing automation, a wiele z nich umiejętniej korzysta z big data. Internet wszechrzeczy spowoduje jeszcze większe zmiany w procesie sprzedaży. Ale czy to wszystko spowoduje, że będzie się sprzedawać więcej czy lepiej? - zastanawiali się uczestnicy panelu.

 

Zdaniem Tomasza Majcherka - powinniśmy nauczyć się odczytywać zachowania konsumentów, zapewnić im możliwość kupowania łatwiej, szybciej, wygodniej, czyli w odpowiednim dla klienta momencie - często „tu i teraz”.  Oznacza to, że firmy będą musiały dostosować do nowych warunków swój model działania i model sprzedaży. Za 10 lat będzie inaczej: będziemy korzystali nie tyle z możliwości kupna, co z możliwości samego korzystania z produktu – dodaje Tomasz Majcherek.

Z taką tezą zgodził się Damian Zajkowski-  zmiana w organizacji sprzedaży będzie wymagała budowania nowego modelu biznesowego, zapewniającego personifikacje, unikatowość  produktu, godząc go jednocześnie z rentownością firmy.

 

Nowa jakość danych

Coraz więcej dostępnych danych i ich analiza stanowią wyzwanie dla wielu firm. LENOVO - jako SAP Global Partner i Partner SI-Consulting - wskazuje, że rozwiązaniem tej sytuacji może być migracja na SAP HANA.  Kluczową korzyścią SAP HANA, oprócz szybkości, jest przede wszystkim nowa jakość danych. Partnerstwo z SI-Consulting oznacza dla migrującego na SAP HANA klienta m.in. bezpieczeństwo na każdym etapie projektu, jedną odpowiedzialność, spójny projekt, architekturę, wdrożenie, gwarancję i serwis oraz możliwość implementacji zmian na poziomie procesów w trakcie projektu migracji. Pobierz prezentację >>>

 

LENOVO i SI-Consulting podzieliły się także swoim doświadczeniem w zakresie wypracowanego modelu współpracy dla przedsiębiorstw.  Założone w modelu kroki:

  1. audyt środowiska IT użytkownika,
  2. ustalenie katalogu (koszyka) produktów standardowych,
  3. dostarczenie elektronicznego systemu zamówień,
  4. dostawa do użytkownika z pre- i postkonfiguracją, zgodnie z wytycznymi wewnętrznego IT,
  5. konfekcjonowanie,
  6. elastyczne finansowanie (zakup, najem, leasing, IaaS),
  7. oraz cykliczne spotkania contract review

spełniają kluczowe oczekiwania klientów, takie jak: bezpieczeństwo danych, mobilność, elastyczność, gwarancja, ubezpieczenie, niezawodność i serwis.  Pobierz prezentację >>>

 

Element bezpieczeństwa i oszczędności

Część konferencyjną zakończyła prezentacja dotycząca finansowania złożonych projektów IT w modelach CHG-Meridian. - Wysokie fundusze własne pozwalają nam na znaczącą elastyczność, oferowanego przez nas, finansowania w okresie poprzedzającym rozpoczęcie leasingu - podkreślił Robert Szyc, reprezentujący firmę CHG-Meridian. Projekty ERP SW są złożone i skomplikowane z punktu widzenia przepisów prawnych, podatkowych, analiz technicznych, aspektów rachunkowości oraz warunków wewnętrznych i zewnętrznych, które wpływają na procesy biznesowe przedsiębiorstwa. – Zarządzanie cyklem życia złożonych projektów IT jest ważnym elementem bezpieczeństwa i oszczędności - mówi Robert Szyc.

 

Wśród polskich przedsiębiorców nadal panuje opinia, że aby posiadać sprzęt trzeba być jego właścicielem. Głównym sposobem nabycia hardware’u jest gotówka lub użycie wolnych linii kredytowych. W tym miejscu warto wspomnieć o modelu użytkowania, jakim jest leasing pozabilansowy, czyli leasing operacyjny IT, którego suma opłat może być niższa niż koszt zakupu gotówkowego, a na pewno niższa niż koszt kredytu. Przedmiotem umowy leasingowej może być cały przekrój sprzętu IT: serwery, laptopy, desktopy, tablety, specjalistyczne terminale, drukarki, monitory, urządzenia sieciowe oraz software. W przypadku oprogramowania najczęściej są to systemy ERP i koszty ich wdrożenia.  

 

Umowa leasingu, którą klient podpisuje, ma charakter umowy ramowej. Obejmuje ona użytkowanie zarówno hardware’u (HW), jak i software’u. W zależności od modelu cyklu życia HW u klienta, CHG-MERIDIAN dopasowuje swój model użytkowania, tak aby przy jednoczesnej optymalizacji, nie burzyć prawidłowych procesów wewnątrz przedsiębiorstwa. W większości przypadków umowa leasingu trwa 36 miesięcy. Klienci wybierają modele, gdzie przed umową leasingu mogą korzystać z tzw. okien zakupowych, które trwają od 3 do nawet 12 miesięcy. Przez cały okres umowy, hardware jest na gwarancji, oraz jest ubezpieczony, co powoduje, że klient ma wysoki komfort użytkowania nowych technologii.

 

Główną zaletą leasingu operacyjnego sprzętu i oprogramowania jest możliwość korzystania z najnowszych technologii w ramach posiadanego budżetu. Firma ma większą elastyczność w korzystaniu z nowoczesnych technologii, dzięki możliwości jej modernizacji i aktualizacji w trakcie trwania umowy leasingowej. Każdą jednostkę sprzętu, która jest objęta umową, można wymienić na nowszą technologicznie. Raty leasingowe stanowią w 100% koszt uzyskania przychodu i są kosztem operacyjnym. Nie ma zatem zagrożenia, że nie zdążymy zamortyzować sprzętu w chwili, kiedy okaże się, że sprzęt należy wymienić na bardziej nowoczesny, przez co unikniemy tzw. pułapki amortyzacyjnej. Mamy także większą elastyczność w ramach bilansu i rachunku wyników dzięki obniżeniu zobowiązań i poprawy struktury bilansu.

Powyższy model użytkowania wskazuje trend, który już od dawna zagościł w obu Amerykach, Europie Zachodniej, a teraz małymi, chociaż coraz bardziej pewnymi krokami wchodzi do wielu wzorowo zarządzanych spółkach akcyjnych w Polsce. Inwestycje, które za pomocą modelu użytkowania, realizują klienci CHG-MERIDIAN, sięgają wielu milionów złotych.

 

Firmy te w 100% zdają sobie sprawę z faktu, że jeśli policzą wszystkie koszty związane z cyklem życia urządzeń IT (serwis pogwarancyjny, rozszerzenie gwarancji, części zapasowe, energia elektryczna, magazynowanie starego nieużywanego sprzętu, utylizacja sprzętu), to model użytkowania przynosi im co najmniej 10%-20% oszczędności, a ich konkurencyjność na rynku, dzięki regularnym modernizacjom jest wyjątkowa – podsumowuje Robert Szyc z CHG-MERIDIAN. Pobierz prezentację >>>

 

Wszystkim uczestnikom SI Customer Day dziękujemy za udział w spotkaniu.