Biuro prasowe

Informacje prasowe

Zobacz pozostałe wpisy

Impel – dobre wyniki i konsekwentny rozwój

14 maja 2009

Analiza wyników dwóch największych jednostek biznesowych wskazuje konsekwentną realizację wzrostu przychodów ze sprzedaży – Obsługa Nieruchomości przekroczyła w pierwszym kwartale 113 mln zł, a Ochrona 101 mln.

„Wyniki, które osiągnęły segmenty Obsługa Nieruchomości i Ochrona są dobrym prognostykiem pokazującym, że firma nadal odpowiada wymaganiom rynku. Nasze usługi konstruujemy w taki sposób, aby ich wycena odzwierciedlała zarówno jakość, jak i doświadczenie oraz skalę działalności. Nasi klienci, w czasach spowolnienia gospodarczego poszukują możliwości redukowania kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa, stawiając coraz większy nacisk na outsourcing. Impel, oferując usługi w szeroko pojętym outsourcingu, potrafi nimi efektywnie zarządzać, dostosowując cenę usług do oczekiwanego przez klienta zakresu i jakości.” – wyjaśnia Wojciech Rembikowski, wiceprezes zarządu Impel S.A.

Impel pozyskuje kontrakty i rozwija swoją działalność w zakresie usług porządkowo-czystościowych na nowych rynkach, przemysł ciężki, energetyka, jednostki budżetowe, które stają się dla Grupy segmentami strategicznym (sprzedaż więcej niż dwóch produktów, przy rosnącej skali zamówień).

Lepsze wyniki odnotowała również Jednostka Usług Ochrony, co jest efektem wdrożenia nowoczesnych systemów bezpośredniego zarządzania operacyjnego. Wdrożony w tej jednostce system obsługi klienta, spowodował zarówno poprawę jakości, jak również wzmocnił identyfikację pracowników ochrony z pracodawcą.

„Jednostka biznesowa Ochrona pod koniec 2007 roku rozpoczęła proces restrukturyzacyjny. Nastąpiła optymalizacja w obszarze administracji, powstały czytelne linie produktowe, działające w oparciu o rozwiązania techniczne oraz wypracowany, własny system obsługi klienta. Efekty tych działań widoczne są w pierwszym kwartale 2009 roku. Poprawa wyników linii Cash Handling, to z jednej strony inwestycje w nowe technologie, z drugiej znajomość rynku i oczekiwań naszych Klientów. Dostrzegają oni, że przynosimy im większy poziom bezpieczeństwa powierzanych wartości, a wraz z nim wzrastą jakość usług.” – dodaje Wojciech Rembikowski.

W styczniu 2009 Grupa podpisała umowę z koncernem Autogrill, największym światowym dostawcą usług gastronomicznych oraz operatorem punktów usługowych dla podróżnych, o współpracy w ramach joint venture, powołując nową spółkę Autogrill Polska, w której IMPEL posiada 49% udziałów.

„Pozyskiwanie inwestorów i partnerów branżowych zaangażowanych w rozwijanie naszych działań operacyjnych jest elementem naszej strategii. Utworzenie spółki Autogrill jest właśnie jednym z nich. Do spółki przenieśliśmy już nasze restauracje, które świadczyły usługi na stacjach PKN Orlen w Tulcach, Osieczy i Zalesiu. Do końca 2009 roku nowo utworzona spółka Autogrill Polska przejmie obsługę cateringową w kolejnych czterech punktach przy autostradzie A4 (Młyński Staw, Rzędziwojowice, Halemba, Wirek) w ramach współpracy ze stacjami Shell. Do 2010 roku chcemy aby powstało 11 punktów usługowych zarządzanych przez Autogrill Polska. Połączenie cennego know-how koncernu Autogrill ze znajomością polskiego rynku, którą dysponuje Grupa Impel daje ogromną szansę dynamicznego rozwoju wspólnego przedsięwzięcia”. – podkreśla Wojciech Rembikowski, wiceprezes IMPEL SA.

Grupa Impel konsekwentnie realizuje prace nad wdrożeniem zintegrowanego sytemu informatycznego w oparciu o licencje SAP. Projekt jest jednym z największych i najbardziej złożonych tego typu przedsięwzięć w Polsce, obejmuje bowiem ponad 20 spółek Grupy.

Kolejnym ważnym krokiem będzie uruchomienie w systemie SAP aplikacji zintegrowanej z powstającym Contact Center. W tak dużej Grupie ważne jest, aby klient szybko mógł przekazać, jak i otrzymać informację zwrotną. Naszym celem jest usprawnienie komunikacji z klientem wg jednolitych standardów. Contact Center to dla nas monitoring i bezpośredni nadzór nad świadczonymi usługami, ale też szybka reakcja na zmiany rynku i wynikające z nich potrzeby.” - wyjaśnia Wojciech Rembikowski, wiceprezes zarządu Impel S.A.

 

DOC
Impel – dobre wyniki i konsekwentny rozwój (57 kB)
Grupa Impel – największy polski dostawca usług outsourcingowych – osiągnęła w pierwszym kwartale 2009 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 251, 85 mln zł, co oznacza wzrost, w stosunku do pierwszego kwartału ubiegłego roku, o 13,5 mln zł. Grupa wypracowała zysk operacyjny w wysokości 8,68 mln zł oraz zysk netto na poziomie 4,5 mln zł (wzrost o ponad 3 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku).