Grupa Impel | informacje

Aktualności

Zobacz pozostałe wpisy

Impel Market Company z usługami specjalistycznymi dla sieci handlowych

18 listopada 2015

– Jako doświadczony dostawca usług sprzątania, dedykowanych branży obiektów handlowych, zwracamy szczególną uwagę na utrzymanie w czystości urządzeń sklepowych. Nasze doświadczenie pokazuje, że odpowiednia dbałość o czystość tych urządzeń wprost przekłada się na zmniejszenie zużycia energii elektrycznej w danym obiekcie – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Jacek Grelewicz, dyrektor generalny w spółce Impel Market Company.

Spółka Impel Market Company, obsługuje ponad 1,5 tys. obiektów handlowych (galerie, sieci, dyskonty) i wie, które miejsca są dla nich newralgiczne, które wymagają stałej obsługi serwisowej, na co zwrócić szczególną uwagę. Poza codziennym utrzymaniem czystości, oferuje usługi specjalistyczne, które są indywidualnie dopasowywane do specyfiki obiektów, jakimi są obiekty handlowe. Usługi specjalistyczne realizowane są przez wyspecjalizowane Grupy Mobilne, które według określonego harmonogramu przemieszczają się z miejsca na miejsce na terenie całego kraju.

Sklepy średnio i wielkopowierzchniowe należą do najbardziej energochłonnych obiektów. Energia elektryczna jest potrzebna do prawidłowego funkcjonowania całego obiektu handlowego, w tym duże zapotrzebowanie dla urządzeń do chłodzenia/podgrzewania produktów żywnościowych, oświetlenia, wentylacji mechanicznej i klimatyzacji pomieszczeń. Użytkowane urządzenia elektryczne są eksploatowane 24 godziny, przez 365 dni w roku. Tym samym generują odpowiedni poziom zużycia energii. Jacek Grelewicz podkreśla wagę cyklicznego i fachowego czyszczenia tych urządzeń.

– Zanieczyszczone lub nieodpowiednio czyszczone układy chłodzenia (lady chłodnicze, skraplacze, agregatory) zwiększają koszty zużycia energii i obniżają ogólną efektywność systemu chłodzenia. Warto wspomnieć, że istotne jest nie tylko odpowiednie czyszczenie urządzeń, ale przede wszystkim cykliczność tych prac, bo obniża ryzyko powstawania uszkodzeń, wydłuża okres użytkowania urządzeń. Jakość czyszczenia i stałość czynności zapewnia bezpieczeństwo i najwyższą jakość produktów, która codziennie trafia do rąk klienta ostatecznego – zwykłego Kowalskiego, który przychodzi do sklepu aby kupić świeżą, pachnącą żywność – mówi.

– Impel Market Company, poprzez Grupy Mobilne sprząta cały obiekt uwzględniając stanowiska kasowe, w co wchodzi nawet rozkręcanie kas. Nasze ekipy rozkładają lodówki na części w sklepach klienta i czyszczą filtry, skraplacze i inne elementy, które mają wpływ na pobór prądu. Usługa ta jest praktycznie samofinansująca się. Przykładowo, w sklepie, gdzie lodówki są tylko o mocy 20 kW spada ich efektywność o 30 proc. Cena za naszą kompleksową usługę jest mniejsza niż oszczędności z tytułu oszczędności na prądzie – podkreśla Grelewicz.

– Wykonując w sumie proste czynności sprzątania, nie tylko dbamy o wygląd sklepu naszych klientów. Tworzymy odpowiednie warunki dla Klientów końcowych, bo zapewniamy wygodę i komfort zakupów. Dbając o czystość urządzeń wpływamy na obniżenie zużycia energii. Sprawne urządzenia to odpowiednia jakość produktów znajdujących się w sklepie. Świadomość tych powiązań pozwala nam być specjalistom w tym co robimy i dawać rozwiązania, jakich oczekują nasi klienci – podsumowuje Jacek Grelewicz.

 

Żródło: www.retailnet.pl