Grupa Impel | informacje

Aktualności

Zobacz pozostałe wpisy

SI Customer Day 2015 już za nami!

24 września 2015

10 września 2015 we Wrocławiu odbyła się VI edycja SI Customer Day, skierowanego do Klientów i Partnerów firmy. Dziękujemy za liczny udział, wymianę myśli i cennych doświadczeń.

 

Tegoroczna edycja SI Customer Day po raz pierwszy odbyła się po połączeniu spółek SI-Consulting SA i IMPEL IT Sp. z o.o., dzięki któremu powstała nowa organizacja SI-Consulting Sp. z o.o.  - Nowe SI-Consulting łączy w sobie dotychczasowe kompetencje SAP oraz wieloletnie doświadczenie naszego partnera z zakresu pozostałych usług IT - podkreślił Paweł Wala, wiceprezes SI-Consulting.

 

Tematem przewodnim spotkania było Digitize Your Business ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia sprzedaży. Zaprezentowane zostały m.in. innowacyjne rozwiązania z obszaru SAP Cloud for Customer i hybris oraz aspekty technologiczne, m.in. migracji na SAP HANA i nowe rozwiązania typu workflow (przypomnienia o płatnościach, automatyzacja procesów).



Więcej czy lepiej?

Współczesna sprzedaż jest procesem bardziej skomplikowanym niż kiedykolwiek wcześniej, dlatego też istotna jest perfekcyjna znajomość klientów, ich branży, wyzwań i potrzeb. Tego dotyczyła prezentacja SI-Consulting „Nie bujaj w obłokach, zacznij sprzedawać w chmurze! - innowacyjne możliwości pracy z klientem w C4C”. SAP Cloud for Customer (C4C) to innowacyjny system typu CRM dostępny w chmurze, który wspiera usprawnienie m.in. procesów sprzedaży i obsługi, budowanie przewagi konkurencyjnej i długofalowej relacji z klientem czy elastyczne, wydajne i łatwe korzystanie z systemów klasy CRM.  Dowiedz się więcej >>>

 

W panelu eksperckim „Jak będzie wyglądała sprzedaż za 10 lat”, na zaproszenie SI-Consulting, udział wzięli: Damian Zajkowski - Controlling Director L&R Wolters Kluwer; Arkadiusz R. Cempura - CMO, SerwisPrawa.pl, Tomasz Majcherek - dyrektor ds. Sprzedaży, General Business, SAP Polska oraz Adam Piętera, dyrektor Sprzedaży i Marketingu SI-Consulting.

 

Jak zauważa Arkadiusz R. Cempura, rozwój technologiczny powoduje, że proces sprzedaży ulega ciągłej zmianie. Osoby, które zajmują się sprzedażą otrzymują z roku na rok coraz nowsze narzędzie dające im możliwość monitorowania klientów i konkurencji. Zmiana dotyczy nie tylko firm zajmujących się sprzedażą rozwiązań z obszaru IT, ale każdej innej działalności. Prawie każda firma ma już system CRM (mniej lub bardziej zaawansowany), coraz więcej firm/przedsiębiorstw rozważa stosowanie systemów typu marketing automation, a wiele z nich umiejętniej korzysta z big data. Internet wszechrzeczy spowoduje jeszcze większe zmiany w procesie sprzedaży. Ale czy to wszystko spowoduje, że będzie się sprzedawać więcej czy lepiej? - zastanawiali się uczestnicy panelu.

 

Zdaniem Tomasza Majcherka - powinniśmy nauczyć się odczytywać zachowania konsumentów, zapewnić im możliwość kupowania łatwiej, szybciej, wygodniej, czyli w odpowiednim dla klienta momencie - często „tu i teraz”.  Oznacza to, że firmy będą musiały dostosować do nowych warunków swój model działania i model sprzedaży. Za 10 lat będzie inaczej: będziemy korzystali nie tyle z możliwości kupna, co z możliwości samego korzystania z produktu – dodaje Tomasz Majcherek.

Z taką tezą zgodził się Damian Zajkowski-  zmiana w organizacji sprzedaży będzie wymagała budowania nowego modelu biznesowego, zapewniającego personifikacje, unikatowość  produktu, godząc go jednocześnie z rentownością firmy.

 

Nowa jakość danych

Coraz więcej dostępnych danych i ich analiza stanowią wyzwanie dla wielu firm. LENOVO - jako SAP Global Partner i Partner SI-Consulting - wskazuje, że rozwiązaniem tej sytuacji może być migracja na SAP HANA.  Kluczową korzyścią SAP HANA, oprócz szybkości, jest przede wszystkim nowa jakość danych. Partnerstwo z SI-Consulting oznacza dla migrującego na SAP HANA klienta m.in. bezpieczeństwo na każdym etapie projektu, jedną odpowiedzialność, spójny projekt, architekturę, wdrożenie, gwarancję i serwis oraz możliwość implementacji zmian na poziomie procesów w trakcie projektu migracji. Pobierz prezentację >>>

 

LENOVO i SI-Consulting podzieliły się także swoim doświadczeniem w zakresie wypracowanego modelu współpracy dla przedsiębiorstw.  Założone w modelu kroki:

  1. audyt środowiska IT użytkownika,
  2. ustalenie katalogu (koszyka) produktów standardowych,
  3. dostarczenie elektronicznego systemu zamówień,
  4. dostawa do użytkownika z pre- i postkonfiguracją, zgodnie z wytycznymi wewnętrznego IT,
  5. konfekcjonowanie,
  6. elastyczne finansowanie (zakup, najem, leasing, IaaS),
  7. oraz cykliczne spotkania contract review

spełniają kluczowe oczekiwania klientów, takie jak: bezpieczeństwo danych, mobilność, elastyczność, gwarancja, ubezpieczenie, niezawodność i serwis.  Pobierz prezentację >>>

 

Element bezpieczeństwa i oszczędności

Część konferencyjną zakończyła prezentacja dotycząca finansowania złożonych projektów IT w modelach CHG-Meridian. - Wysokie fundusze własne pozwalają nam na znaczącą elastyczność, oferowanego przez nas, finansowania w okresie poprzedzającym rozpoczęcie leasingu - podkreślił Robert Szyc, reprezentujący firmę CHG-Meridian. Projekty ERP SW są złożone i skomplikowane z punktu widzenia przepisów prawnych, podatkowych, analiz technicznych, aspektów rachunkowości oraz warunków wewnętrznych i zewnętrznych, które wpływają na procesy biznesowe przedsiębiorstwa. – Zarządzanie cyklem życia złożonych projektów IT jest ważnym elementem bezpieczeństwa i oszczędności - mówi Robert Szyc.

 

Wśród polskich przedsiębiorców nadal panuje opinia, że aby posiadać sprzęt trzeba być jego właścicielem. Głównym sposobem nabycia hardware’u jest gotówka lub użycie wolnych linii kredytowych. W tym miejscu warto wspomnieć o modelu użytkowania, jakim jest leasing pozabilansowy, czyli leasing operacyjny IT, którego suma opłat może być niższa niż koszt zakupu gotówkowego, a na pewno niższa niż koszt kredytu. Przedmiotem umowy leasingowej może być cały przekrój sprzętu IT: serwery, laptopy, desktopy, tablety, specjalistyczne terminale, drukarki, monitory, urządzenia sieciowe oraz software. W przypadku oprogramowania najczęściej są to systemy ERP i koszty ich wdrożenia.  

 

Umowa leasingu, którą klient podpisuje, ma charakter umowy ramowej. Obejmuje ona użytkowanie zarówno hardware’u (HW), jak i software’u. W zależności od modelu cyklu życia HW u klienta, CHG-MERIDIAN dopasowuje swój model użytkowania, tak aby przy jednoczesnej optymalizacji, nie burzyć prawidłowych procesów wewnątrz przedsiębiorstwa. W większości przypadków umowa leasingu trwa 36 miesięcy. Klienci wybierają modele, gdzie przed umową leasingu mogą korzystać z tzw. okien zakupowych, które trwają od 3 do nawet 12 miesięcy. Przez cały okres umowy, hardware jest na gwarancji, oraz jest ubezpieczony, co powoduje, że klient ma wysoki komfort użytkowania nowych technologii.

 

Główną zaletą leasingu operacyjnego sprzętu i oprogramowania jest możliwość korzystania z najnowszych technologii w ramach posiadanego budżetu. Firma ma większą elastyczność w korzystaniu z nowoczesnych technologii, dzięki możliwości jej modernizacji i aktualizacji w trakcie trwania umowy leasingowej. Każdą jednostkę sprzętu, która jest objęta umową, można wymienić na nowszą technologicznie. Raty leasingowe stanowią w 100% koszt uzyskania przychodu i są kosztem operacyjnym. Nie ma zatem zagrożenia, że nie zdążymy zamortyzować sprzętu w chwili, kiedy okaże się, że sprzęt należy wymienić na bardziej nowoczesny, przez co unikniemy tzw. pułapki amortyzacyjnej. Mamy także większą elastyczność w ramach bilansu i rachunku wyników dzięki obniżeniu zobowiązań i poprawy struktury bilansu.

Powyższy model użytkowania wskazuje trend, który już od dawna zagościł w obu Amerykach, Europie Zachodniej, a teraz małymi, chociaż coraz bardziej pewnymi krokami wchodzi do wielu wzorowo zarządzanych spółkach akcyjnych w Polsce. Inwestycje, które za pomocą modelu użytkowania, realizują klienci CHG-MERIDIAN, sięgają wielu milionów złotych.

 

Firmy te w 100% zdają sobie sprawę z faktu, że jeśli policzą wszystkie koszty związane z cyklem życia urządzeń IT (serwis pogwarancyjny, rozszerzenie gwarancji, części zapasowe, energia elektryczna, magazynowanie starego nieużywanego sprzętu, utylizacja sprzętu), to model użytkowania przynosi im co najmniej 10%-20% oszczędności, a ich konkurencyjność na rynku, dzięki regularnym modernizacjom jest wyjątkowa – podsumowuje Robert Szyc z CHG-MERIDIAN. Pobierz prezentację >>>

 

Wszystkim uczestnikom SI Customer Day dziękujemy za udział w spotkaniu.